piątek, 24 marca 2017

Aloes - zastosowanie w urodzie



Cześć, dzisiaj przygotowałam dla was zastosowanie aloesu (Aloe Barbadensis Miller - pełna nazwa) Ale najpierw co to jest? Jest to roślina pochodząca z Ameryki Pół., Poł. i z Indii, która ma zastosowania i właściwości lecznicze.
Aloes jest rośliną znaną od tysiącleci, a jego właściwości były wykorzystywane przez starożytnych Egipcjan, Chin i Babilonu.

Właściowości Aloesu
Szczególnie cenną częścią aloesu są jego liście, w których zawartych jest największa ilość substancji śluzowych. Właściwości leczniczych, co ciekawe, nie mają jednak wszystkie gatunki aloesów. Posiada je tylko piętnaście gatunków aloesu.
Ze względu na swoje właściwości bakteriobójcze i przeciwbólowe sok z aloesu stosowany jest przede wszystkim jako środek regulujący trawienie, a także w chorobach wrzodowych żołądka i dwunastnicy i niewielkich owrzodzeniach jelita grubego. Aloes poprawia ponadto stan błony śluzowej jelit, pobudza wydzielanie soków trawiennych i ma korzystny wpływ na przemianę materii.
Najważniejsze właściwości Aloesu:
  • -wspomaga funkcjonowanie układu immunologicznego,
  • -oczyszcza organizm ze szkodliwych toksyn,
  • -regeneruje układ nerwowy,
  • -przyspiesza gojenie się ran,
  • -zapobiega osadzaniu się kamieni nerkowych,
  • -zapobiega zapaleniom,
  • -poprawia krążenie krwi,
  • -zwiększa przyswajalność niektórych witamin,
  • -energetyzuje cały organizm.

Zastosowanie w urodzie
Kosmetyki z aloesem na sklepowych półkach można odnaleźć właściwie bez większego trudu. Są one przeznaczone do każdego rodzaju cery, po takie preparaty mogą więc sięgać zarówno osoby całkiem młode, jak i kobiety w dojrzałym wieku. Aloes jest nie tylko składnikiem kremów czy toników
Na jego bazie produkowane są również szampony oraz odżywki do włosów, które zapobiegają ich wypadaniu oraz łupieżowi.
Właściwości bakteriobójcze z kolei pozwoliły na stosowanie aloesu jako składnika dezodorantów. Pot bardzo często jest źródłem niezbyt przyjemnego zapachu, a aloes ma za zadanie nie tylko jego eliminację, ale także usuwanie wszelkich pojawiających się w nim bakterii.
Aloes jest także składnikiem balsamów i pomadek do ust, zwłaszcza tych, które są przeznaczone do stosowania zimową porą. Dzięki nim nie musimy zmagać się z popękaną oraz z nieestetycznie wyglądającą skórą na wargach. Kosmetyki z aloesem zmiękczają naskórek, a także przyśpieszają proces gojenia się ran.

Moja przygoda z Aloesem
W ostatnim czasie dowiedziałam się że Aloes ma duże zastosowanie także w pielęgnacji włosów.
Więc postanowiłam tego spróbować. Przedstawię wam teraz w paru krokach jak odnowiłam swoje włosy.

Potrzebne rzeczy:
-kilka liści aloesu
-plastikowa miseczka
-woda
-nożyk

1. Rozcinam nożykiem liść Aloesu w pionie.
2. Nad plastikową miseczką, ściskam rozcięte liście tak aby wypłynął z nich sok.
3. Dodaje wodę w proporcjach  1:2 (czyli np. 200 ml to sok a aloesu, a 400 ml to woda), i mieszam.

I nasza mikstura gotowa! Zawsze pod koniec kąpieli, nakładam moją odżywkę powoli i precyzyjnie aby dotarła do każdego włoska. Suszę. Im mam delikatne, gładkie włosy.














1 komentarz:

  1. Uwielbiam zapach aloesu.
    Skąd go wzięłaś? Tzn gdzie kupiłaś, jestem bardzo ciekawa, bo nigdy nie widziałam go w żadnej kwiaciarni.

    OdpowiedzUsuń